Tanıtım Yazısı Nasıl Yazılmalıdır? Tanıtım Yazısı Kuralları Nelerdir?


Bir önceki yazıda tanıtım yazısını tanımlamış nerelerde paylaşılabileceğini anlatmıştık. Konu taştığı için yeni bir başlık açmak daha uygun oldu. Tanıtım yazılarının, mektup yazarken dikkat edilen kriterler gibi kendine has bazı kriterleri vardır. Bu kriterlerde amaç web site tanıtımını yapmanın yanı sıra web sitesini arama motorlarında üst sıralara taşımaktır. Tanıtım yazısı özelliklerini bir kaç alt başlık ile açıklayalım.

Çarpıcı Başlık İle Giriş Yapın

Başlık okuru ve arama motorlarının dikkatini çekmek için ilk karşılama elemanımızdır. Okurlar fantastik, eğitici, ipucu uyandıran başlıkları dikkate alırken arama motorları daha çok farklı başlıkları dikkate alırlar. Bir düşünelim "En iyi yemek tarifleri" araması yapılıyor. Bu arama sonuçlarında Google' da binlerce sonuç görüntülenecek. Bu rekabet ortamında bizim tanıtım yazısının şansı çok az. Çünkü ilk sayfalara yerleşen web siteleri çoktan yükünü almış bulunuyor. Hele bir de zaten seo çalışmalarına güncel olarak devam ediyorsa nasıl rekabete girebilirsin? Senin yaptığın seo' da aynı onun yaptığı seo' da aynı hani nerede farklılık ?

Tanıtım Yazısında Başlık Girerken Nelere Dikkat Etmeliyiz ?
Tanıtım yazılarında tek bir yazı yerine birden fazla yazıdan bahsetmiştik. Bu yazılarımıza yukarıda da bahsettiğimiz gibi farklı ve standart başlıklar belirleyebiliriz.

Maddeler halinde bahsedersek:

  • Anahtar kelime analizi ile en çok aranan kelimelerden oluşturun.
  • Büyük harfler kullanın.
  • İşinizle alakalı kelime veya kelimeler kullanın.
  • Amacınızı açıkça belirtin.
  • Başlığı uzun tutmayın, uzun başlıkların tamamı genelde okunmaz. 
  • Sayfa başlığı için Google 150-160 karakter tavsiye eder. Çünkü başlığınız sayfa title değeri de olur.


Tanıtım Yazısının İçeriği Nasıl Oluşturmalıdır ?

Tanıtım yazısı amacınızı gayet açıkça ifade edebileceğiniz cümlelerden kurulmalıdır. Ticaret yapıyorsanız insanları çekmeli, marka tanıtımı yapıyorsanız okuyucunun sahiplenmesini hedef olarak belirlemelisiniz.

Tanıtım yazılarının can alıcı noktası sonuca etki edecek cümleler kurabilmektir. İçerik kısmı tercihe bağlı olarak uzman tarafından yazılabilir, önerdiğimiz kriterlere dikkat ederek kendiniz de yazabilirsiniz. Örneğin Garanti bankasının yıllardır kullandığı slogan "Başka Bir Arzunuz?" tutmuş ve akılda kalıcıdır. Yıllardır reklamlarında kullanılıyor. Reklam metinleri genelde yazarlar tarafından yazılıyor. Tanıdığınız Edebiyatçı, Türkçe öğretmeninden de yardım alabilirsiniz.

Tanıtım yazısında dikkat edilmesi gereken kriterleri iki alt başlıkta verelim. İlki arama motorlarının dikkatini çekmek için, ikincisi okuyucular için tavsiyelerden oluşacak.

Arama Motorları İçin Tanıtım Yazısı
  • İlk cümlelerde anahtar kelimelere yer verin.
  • En önemli anahtar kelimelerinize bağlantı verin.
  • Özgün olmalıdır. Kopya içerik olmamalı varsa değişiklik yapılmalıdır.
  • Minimum 300-350 kelime arasında olmalıdır.
  • Başlık etiketlerine(tag) mutlaka yer verilmelidir. H1 tag 1 adet, H2 tag 2 adet, H3 tag en az 2 en fazla 4 adet kullanılmalıdır. Sıralama ise H1 > H2 > H3 şeklinde olmalı. Diğer head tag' lar h4,h5,h6 da kullanılabilir.
  • Kalın, eğik, altı çizili alt başlık yazı stilleri mutlaka kullanın. Özellikle anahtar kelimelerde tercih edin.
  • Resim kullanın. Kopya resim yerine logonuzu, ürünlerinizi veya markanızın resimlerini tercih edin. 
  • En az 2 bağlantı(link) kullanın. En fazla olarak bir sınır koyamıyorum yine de 10 adedi geçmemeli.
  • Bağlantıların tamamını ana sayfaya vermeyin. Ana sayfa için en fazla 2 link yeterlidir. Web sayfanızın farklı alanlarına bağlantı verebilirsiniz.

Okuyucular İçin Tanıtım Yazısı Tavsiyeleri
  • Akıcı cümleler bütünlüğü kurun.
  • Varsa sloganınız bir kaç cümle içinde kullanın.
  • Sürdürebilirlik ve tekrar ziyaret için gelecekten bahsedin.
  • Yazı okuyan her okuyucu için hemen faydalanabileceği imkanlar sunun.
  • İmla kurallarına ve yazım hatalarını dikkat edilmelidir.

Yazımı bitirirken, tanıtım yazılarının nerelerde yayınlabileceğine dair bir kaç ipucu vermek istiyorum. Arama motorları bir web sitesinde diğer web sitelerinin linklerini dikkate alırken; O web sitesinin kendi kayıtlarında güvenirliğine bakarlar. Genelde Pagerank denilen site puanları Google' da yüksektir. Bu siteler referans olarak alınarak tanıtım yazılarımızı yayın için verebiliriz. Bunlara da kriter getirecek olursak;
  • Pr değeri yüksek siteler.
  • Alexa ülke sıralaması yüksek siteler.
  • Google News haber siteleri
  • TrustRank değeri olan siteler
  • sRank değeri yüksek siteler
Anahtar kelime bazlı örnek firma ve içerik tanıtım yazısı için bağlantıya tıklayınız.

Son olarak ingilizce kaynaklarda "Tanıtım Yazısı" tabirine pek rastlamadım. Sanırım yine ülkemizde meşhur olan seo methodlarından birisi. Genelde yabancı kaynaklar seo uygulamasında bizde ki tanıtım yazısına Content & Link Management olarak adlandırıyorlar. Biz de bu olaya bir web sitesinin arama motoru optimizasyonu için İÇERİK ve LİNK YÖNETİMİ diyebiliriz. Hoşçakalın.

Kaynaklar
https://support.google.com/webmasters/answer/40349?hl=tr&ref_topic=3309300
https://tr.wikipedia.org/wiki/TrustRank

0 yorum

Yorumda bulunarak kendin için, senden sonrakiler için ve bu blog için bir şeyler yazabilirsin. Durma sor, paylaş. Buraya bir hatıra bırak ;)

HTML: Bazı HTML etiketlerini kullanabilirsiniz.(b,a,i vb.)
UYARI: Yorumlar onaylanmadan direk yayınlanıyor. Yorumunuzun yayında kalması için etik kurallara dikkat edelim.

© Php, E-Ticaret ve Web Programlama
Blogger ozkistyle programmer theme
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0